Homepage Mobiel Autoaanpassingen
Informatie over Mobiel Autoaanpassingen
Autoaanpassingen voor personenauto's
Autoaanpassingen voor bestelbussen
Autoaanpassingen voor Recreatie - Campers & Caravans
Speciale aanpassingen voor b.v. boot, quat
Woningaanpassingen van Mobiel
Luchtvering
Handige Hulpmiddelen van Mobiel
Genny
Video's Mobiel Autoaanpassingen
Contact met Mobiel Autoaanpassingen
 
 
  www.gennymobility.com
 
Volg ons ook op:
Mobiel Autoaanpassingen

Luchtvering

Wij hebben ons de laatste jaren naast ons assortiment personenauto's tevens gespecialiseerd in het ombouwen en aanpassen van lichte bedrijfswagens. Aan bedrijfswagens en vervoersmaterieel worden de laatste jaren steeds hogere eisen gesteld op het gebied van inzetbaarheid, comfort en veiligheid.
Hierdoor worden deze wagens vaak nadat ze uit de fabriek komen aangepast ten behoeve van de functie die de wagen dient te vervullen.

Wij zijn officieel dealer en installateur VB-airsuspension Luchtvering- en hulpluchtvering -systemen. Hierdoor zijn wij in staat Uw bedrijfswagen geheel aan Uw specifieke wensen aan te passen. Bezoek de site voor meer informatie door op "VB-airsuspension" te klikken.



Wij monteren Luchtveringsystemen op vrijwel alle merken en types lichte bedrijfswagens, zowel nieuw als gebruikt. Luchtvering zorgt voor meer comfort, een betere wegligging, vermindert de kans op vervoerschade aan schokgevoelige goederen en geeft de mogelijkheid de laadpositie in hoogte in te stellen.

In samenwerking met VB-airsuspension bieden wij U verder ook speciaal bouw van aandrijfassen, bladveren, stabilisatoren, schokbrekers etc ook monteren.

 
Hulp- of verzwaarveren
Special parts
Volledige luchtvering

- VB CoilSpring

- Schokdempers
- Vol. luchtvering 1C
 
- Stabilisatoren
- Vol. luchtvering 2C
Hulpluchtvering  
- Vol. luchtvering 4C

- VB CoilAir

Oplossingen
- VB NivoAir

- VB SemiAir

   
 

Hulp- of verzwaarveren

Het monteren van verzwaarde blad- c.q. schroefveren is een niet-regelbare oplossing voor het veerprobleem.
Bij de bestaande blad- of schroefveer wordt een extra veer gemonteerd. Verzwaarde vering zorgt er veelal voor dat het voertuig weer op de oorspronkelijke (of hogere) rijhoogte komt, de veerweg neemt dus weer toe en de stabiliteit wordt verhoogd. Nadeel is dat de auto stugger wordt. Deze oplossing wordt veelal toegepast bij voertuigen die constant met een zware belading rijden.
 

terug naar boven

VB CoilSpring

Monteren van verzwaarde schroefveren is een niet-regelbare oplossing voor het veerprobleem. Verzwaarde vering zorgt er veelal voor dat het voertuig weer op de oorspronkelijke ( of hogere) rijhoogte komt. De veerweg neemt dus weer toe en de stabiliteit wordt verhoogd. Deze oplossing wordt veelal toegepast bij voertuigen die constant met een zware belading rijden.
De VB-Coilspring biedt de volgende voordelen:

  • Hogere rijhoogte
  • Grotere stabiliteit
 

terug naar boven

Luchtvering

Hulpluchtvering biedt de mogelijkheid om (in beperkte mate) het veerprobleem zelf te regelen, waarbij er een onderscheid gemaakt wordt tussen blad- en schroefgeveerde voertuigen. Bij bladgeveerde voertuigen wordt tussen het chassis en de achteras een luchtbalg gemonteerd die de bestaande bladveer ondersteunt (VB-SemiAir). Bij schroefgeveerde voertuigen wordt in de schroefveer een luchtbalg gemonteerd die de bestaande schroefveer ondersteunt (VB-CoilAir). Door de druk in de luchtbalgen te variëren, is het mogelijk om de rijhoogte (binnen bepaalde grenzen) zelf te regelen.

Tevens kan links en rechts van elkaar gescheiden worden (twee kamer systeem), waardoor het mogelijk is om bij kleine ladingsverschillen het voertuig toch recht te zetten. Optioneel kan een (extra zware) compressor geleverd worden. Voor voertuigen die gemiddeld tot zwaar beladen worden én waarbij de bestuurder zelf de rijhoogte wil variëren, is dit de meest geschikte oplossing.
 

terug naar boven

VB CoilAir

Hulpluchtvering systemen, zoals de VB-CoilAir en de VB-SemiAir, bieden de mogelijkheid om, in beperkte mate, het veerprobleem zelf te regelen. Er wordt hierbij een onderscheid gemaakt tussen blad- en schroefgeveerde voertuigen.

VB-CoilAir
Bij schroefgeveerde voertuigen wordt de schroefveer vervangen door een luchtbalg die gemonteerd wordt op de plaats van de bestaande schroefveer.De VB-CoilAir wordt standaard als één kamer systeem geleverd, dit wil zeggen dat luchtbalgen links en rechts met elkaar verbonden zijn. Het VB-CoilAir systeem werkt derhalve met één vulventiel. Bij beide systemen kan men, door de druk in de luchtbalgen te varïeren met behulp van het vulventiel, de rijhoogte, binnen bepaalde grenzen, zelf regelen. Dit basis systeem is het startpunt voor de aanpassing en verbetering van de vering van uw voertuig.
In de set voor het basis systeem - de VB-CoilAir en de VB-SemiAir-zitten alle noodzakelijke, merk en type afhankelijke, onderdelen. VB-Airsuspension levert de meeste sets standaard met een remaanpassing. Bij het merendeel van de bestaande voertuigen is dit onderdeel noodzakelijk voor een veilig en betrouwbaar rijgedrag en een optimale remwerking van uw voertuig.
De levering van een basis hulpluchtveersysteem *bestaat o.a. uit:

  • Luchtbalgen
  • bevestiging- en reactiesteunen
  • diverse bevestiging- en beschermingsmaterialen,
  • vulventiel(en),
  • luchtkoppelingen en aansluitkoppelingen,
  • luchtleiding(en),
  • rem aanpassing (indien noodzakelijk),
  • montage handleiding.

Hulpluchtvering biedt de volgende voordelen:

  • Hogere rijhoogte en een grotere veerweg
  • Grotere stabiliteit
  • Scheefhangen wordt verminderd (twee kamer systeem)
  • Veerkracht kan worden gevarieerd
  • Relatief goedkoop
  • Carrosserie, inrichting en belading blijven beschermd tegen schade
  • Zware belading is vanaf de buitenkant niet meer zichtbaar
  • Schokdempers worden minder belast.

Opties
Optioneel kan men het basis systeem uitbreiden met een druk controle systeem, het VB-PCS (VB-Presure Control System). Tevens is het systeem uit te breiden met een compressor set, de VB-CK ( VB-Compressor Kit).
Beide opties zijn in twee uitvoeringen te verkrijgen; een één kamer systeem voor de VB-CoilAir (resp. VB-PCS1 en VB-CK1) en een twee kamer systeem voor de VB-SemiAir (VB-PCS2 en VB-CK2)

Pressure Control System (PCS)

Met deze aanvulling op het basis systeem kan men vanuit de bestuurderstoel (mits dit binnen handbereik is ingebouwd) de  hulpluchtvering onder het voertuig bewaken. Het speciale druk begrenzing-ventiel voorkomt dat de druk in het systeem tijdens oppompen te hoog kan oplopen. Deze set bestaat uit: manometer(s), druk begrenzingventiel(en) incl. bevestegingsbeugel(s), bedieningspaneel.

Compressor Kit (CK)
Met deze toepassing kan men vanuit de bestuurdersstoel (mits die binnen handbereik is ingebouwd) de hulpluchtvering onder het voertuig oppompen zonder naar een garage of tankstation te hoeven rijden.
Zo kan men zelf geheel onafhankelijk de rijhoogte regelen. Deze toepassing kan van nut zijn bij het oprijden van een veerboot of het  passeren van een steile op/afrit, waarbij de bodemvrijheid tot problemen kan voeren. Tevens is het in beperkte mate mogelijk het voertuig op locatie beter waterpas te krijgen. Deze set bestaat uit: compressor ( incl. overdrukventiel, terugslagkleppen, koppelingen), schakelaar, elektrische componenten, luchtleiding.

 

terug naar boven

VB SemiAir

Hulpluchtvering, systemen, zoals de VB-CoilAir en de VB-SemiAir, bieden de mogelijkheid om, in beperkte mate, het veerprobleem zelf te regelen. Er wordt hierbij een onderscheid gemaakt tussen blad-en schroefgeveerde voertuigen.

VB-SemiAir
Bij bladgeveerde voertuigen wordt tussen het chassis en de achteras een luchtbalg gemonteerd die de bestaande bladveer ondersteunt. De VB-SemiAir wordt als twee kamer systeem geleverd, de luchtbalgen staan dus niet in verbinding met elkaar. De toepassing van een twee kamersysteem zorgt ervoor dat links en rechts van elkaar te scheiden zijn, waardoor het mogelijk is om bij kleine ladingsverschillen het voertuig toch recht te zetten. Hiertoe wordt bij een VB-SemiAir een tweede vulventiel geleverd. Bij beide systemen kan men, door de druk in de luchtbalgen te varïeren met behulp van het vulventiel, de rijhoogte, binnen bepaalde grenzen, zelf regelen.
In de set voor het basis systeem - de VB-CoilAir en de VB-SemiAir - zitten alle noodzakelijke, merk en type afhankelijke, onderdelen. VB-Airsuspension levert de meeste sets standaard met een remaanpassing. Bij het merendeel van de bestaande voertuigen is dit onderdeel noodzakelijk voor een veilig en betrouwbaar rijgedrag en een optimale remwerking van uw voertuig.
De levering van een basis hulpluchtveersysteem*bestaat o.a. uit:

  • luchtbalgen,
  • bevestiging- en reactiesteunen,
  • diverse bevestiging- en beschermingsmaterialen,
  • vulventiel(en),
  • luchtkoppelingen en aansluitkoppelingen,
  • luchtleiding(en),
  • rem aanpassing ( indien noodzakelijk),
  • montage handleiding.

Hulpluchtvering biedt de volgende voordelen:

  • Hogere rijhoogte en een grotere veerweg
  • Grotere stabiliteit
  • Scheefhangen wordt verminderd ( twee kamer systeem)
  • Veerkracht kan worden gevarieerd
  • Relatief goedkoop
  • Carrosserie, inrichting en belading blijven beschermd tegen schade
  • Zware belading is vanaf de buitenkant niet meer zichtbaar
  • Schokdempers worden minder belast.

Opties
Optioneel kan men het basis systeem uitbreiden met een druk controle systeem, het VB-PCS (VB-Pressure Control System). Tevens is het systeem uit te breiden met een compressor set, de VB-CK (VB-Compressor Kit).
Beide opties zijn in twee uitvoeringen te verkrijgen; een één kamer systeem voor de VB-CoilAir (resp. VB-PCS1 en VB-CK1) en een twee kamer systeem voor de VB-SemiAir (VB-PCS2 en VB-CK2).

Pressure Control System (PCS)
Met deze aanvulling op het basis systeem kan men vanuit de bestuurderstoel (mits dit binnen hanbereik is ingebouwd) de hulpluchtvering onder het voertuig bewaken. Het speciale druk begrenzing-ventiel voorkomt dat de druk in het systeem tijdens oppompen te hoog kan oplopen. Deze set bestaat uit: manometer(s), druk begrenzingventiel(en)incl. bevestigingsbeugel(s), bedieningspaneel.

Compressor Kit (CK)

Met deze toepassing kan men vanuit de bestuudersstoel (mits dit binnen handbereik is ingebouwd) de hulpluchtvering onder het voertuig oppompen zonder naar een garage of tankstation te hoeven rijden.
Zo kan men zelf geheel onafhankelijk de rijhoogte regelen. Deze toepassing kan van nut zijn bij het oprijden van een veerboot of het passeren van een steile op/afrit, waarbij de bodemvrijheid tot problemen kan voeren. Tevens is het in beperkte mate mogelijk het voertuig op locatie beter waterpas te krijgen. Deze set bestaat uit: compressor (incl. overdrukventiel,terugslagkleppen, koppelingen), schakelaar, elektrische componenten, luchtleiding.

 

terug naar boven

Special parts

Stabilisatoren
Een Stabilisator zorgt ervoor dat bij het in- of uitveren van één wiel, het wiel aan de andere zijde van het voertuig deze beweging ( in mindere mate) ook maakt. Hierdoor wordt het overhellen in een bocht en de zijwindgevoeligheid verminderd. Vooral voor voertuigen met een hoog zwaartepunt is een (verzwaarde) stabilisator aan te bevelen.

Schokdempers
Montage van verzwaarde schokdemper zorgt ervoor dat de bewegingen van het voertuig t.o.v. het wegdek sneller en beter gedempt worden. De carrosserie komt na een beweging sneller in de rijpositie terug. Voertuigen die soepel geveerd zijn en over het algemeen als comfortabel ervaren worden, vertonen vaak een instabiel weggedrag. Het toepassen van verzwaarde schokdempers verbetert de stabiliteit en daarmee de veiligheid van het voertuig.

 

terug naar boven

Schokdempers

Montage van verzwaarde schokdempers zorgt ervoor dat de bewegingen van het voertuig t.o.v. het wegdek sneller en beter gedempt worden. De carrosserie komt na een beweging sneller in de rijpositie terug. Voertuigen die soepel geveerd zijn en over het algemeen als comfortabel ervaren worden, vertonen vaak een instabiel weggedrag. Het toepassen van verzwaarde schokdempers verbetert de stabiliteit en daarmee de veiligheid van het voertuig.

Overzicht van leverbare schokdempers...
 

terug naar boven

Stabilisatoren

Een stabilisator zorgt ervoor dat bij het in- of uitveren van één wiel, het wiel aan de andere zijde van het voertuig deze beweging (in mindere mate) ook maakt. Hierdoor wordt het overhellen in een bocht en de zijwindgevoeligheid verminderd. Vooral voor voertuigen met een hoog zwaartepunt is een (verzwaarde) stabilisator aan te bevelen.
 

terug naar boven

Oplossingen

Aanpassing

Rijhoogte
verhogen

Scheefhangen
verminderen

Overhellen
verminderen

Veercomfort
verbeteren

Rijgedrag
verbeteren

Hulp- / verzwaar
veren

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

 -

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png4 & 5

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check_yellow.png5

 -

Hulp-
luchtvering

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png2

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check_yellow.png5

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check_yellow.png5

 -

Volledige
luchtvering

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png1

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png2

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

Verzwaarde
stabilisatoren

 -

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png3

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

 -

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

Verzwaarde
schokdempers

 -

 -

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check_yellow.png3,5 & 6

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png6

 http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check.png

Deze aanpassing is het meest geschikt voor dit probleem.

http://www.vbairsuspension.com/upload/Image/check_yellow.png

Deze aanpassing is in mindere mate geschikt voor dit probleem.


1.  Tevens mogelijk om de achterzijde te laten zakken.
2.  Alleen met een dubbele regeling (in beperkte mate).
3.  In mindere mate.
4.  Ten koste van het comfort.
5.  Afhankelijk van de uitgangssituatie.
6.  Dempt de in- en uitgaande beweging.
 

terug naar boven

Volledige luchtvering

Volledige luchtvering (o.a. VB-FullAir) is een volautomatische (regelbare) oplossing voor het veerprobleem.
De bestaande blad- of schroefvering wordt vervangen door een volledig luchtveersysteem (dit omvat o.a. balgen, schokdempers, compressor en een elektronische regeleenheid). Het luchtveersysteem filtert als het ware de oneffenheden uit het wegdek waardoor het rijcomfort toeneemt.
Tijdens het rijden blijft het voertuig altijd op de vooraf (tijdens de montage) ingestelde rijhoogte. Deze is lager dan de oorspronkelijke rijhoogte van het onbeladen voertuig, daarnaast wordt de wegligging en de stabiliteit van het voertuig verhoogd wat de veiligheid ten goede komt. Als het voertuig stil staat (handrem aangetrokken) is het mogelijk om de hoogte van de achterzijde van het voertuig te variëren wat het beladen of uitladen vereenvoudigt.

De grootste voordelen van volledige luchtvering zijn:

  • Uw voertuig blijft altijd op de vooraf ingestelde rijhoogte, Deze is tevens lager dan de oorspronkelijke rijhoogte van uw onbeladen voertuig.
  • De wegligging en de stabiliteit van uw voertuig worden verhoogd, wat de veiligheid ten goede komt.
  • De luchtvering filtert als het ware de oneffenheden uit het wegdek waardoor het rijcomfort voor u sterk toeneemt.
  • Heffen en zakken voor makkelijker in- / uitladen 

 Volledige luchtvering is onder te verdelen in 4 groepen:

 

terug naar boven

Volledige luchtvering 1C

VB-FullAir 1C is een volledige luchtvering op de achteras voor modellen, die gemaakt zijn vóór 2006. 
Bij de 1C is er 1 hoogte regelaar geplaatst vandaar de benaming VB-FullAir 1C.

Voordelen van een volledige luchtvering:


Een constante rijhoogte

De electronische regeling zorgt ervoor dat, onafhankelijk van de beladingtoestand, het voertuig altijd de door VB-Airsuspension ingestelde rijhoogte heeft. Bij een maximale belading van het voertuig zal de achterkant dus niet gaan "hangen". De constante rijhoogte heeft tevens een positieve invloed op het brandstofverbruik.
Om ervoor te zorgen dat de remdruk overeenkomt met de beladingstoestand van het voertuig, wordt er (indien het voertuig een ALR heeft) een ALR-unit ingebouwd die, afhankelijk van de luchtdruk in de balgen, de juiste remdruk afregelt.

Regelbare laadvloerhoogte
Standaard wordt het luchtveersysteem uitgerust met een niveau schakelaar. Deze schakelaar biedt de mogelijkheid om ( als de handrem aangetrokken is) de hoogte van de achterzijde van het voertuig te wijzigen ( dalen/stijgen). Zo kan het laden en lossen of het aan-en afkoppelen van een oplegger worden vereenvoudigd.

Betere wegligging

Doe toepassing van een luchtveersysteem vergt in de meeste gevallen een aanpassing aan de dempers. VB-Airsuspension levert bij ieder luchtveersysteem de juiste set dempers zodat het voertuig een betere wegligging krijgt en koersvaster wordt. Door de verbeterde wegligging zal de bandenslijtage verminderen.

Betere stabiliteit
Door de unieke constructie van VB-Airsuspension heeft elk luchtveersysteem een geïntegreerde stabilisator. Hierdoor wordt de stabiliteit van het voertuig vergroot, en daarmee bijdraagt aan het veiligheidsgevoel dat de chaffeur dient te hebben bij het rijden in een voertuig.

Meer comfort
Een luchtveersysteem filtert als het ware de oneffenheden uit het wegdek waardoor er minder engerie  (trillingen) aan de inzittenden wordt overgedragen. Dit wordt als bijzonder aangenaam ervaren en zorgt voor een minder vermoeid gevoel. Mede daarom gaan steeds meer autofabrikanten over op luchtvering.

Wilt u meer informatie over de VB-FullAir 1C?  Neem Contact op.
 

terug naar boven

Volledige luchtvering 2C

Volledige luchtvering voor de achteras, voor modellen uitgebracht door de autofabrikant ná 2006.
Bij de VB-FullAir 2C zijn er 2 hoogte regelaars geplaats, 1 bij elk wiel vandaar de benaming 2C.

Voordelen van een volledige luchtvering:


Een constante rijhoogte

De electronische regeling zorgt ervoor dat, onafhankelijk van de beladingtoestand, het voertuig altijd de door VB-Airsuspension ingestelde rijhoogte heeft. Bij een maximale belading van het voertuig zal de achterkant dus niet gaan "hangen". De constante rijhoogte heeft tevens een positieve invloed op het brandstofverbruik.
Om ervoor te zorgen dat de remdruk overeenkomt met de beladingstoestand van het voertuig, wordt er (indien het voertuig een ALR heeft) een ALR-unit ingebouwd die, afhankelijk van de luchtdruk in de balgen, de juiste remdruk afregelt.

Regelbare laadvloerhoogte

Standaard wordt het luchtveersysteem uitgerust met een niveau schakelaar. Deze schakelaar biedt de mogelijkheid om ( als de handrem aangetrokken is) de hoogte van de achterzijde van het voertuig te wijzigen ( dalen/stijgen). Zo kan het laden en lossen of het aan-en afkoppelen van een oplegger worden vereenvoudigd.

Betere wegligging

Doe toepassing van een luchtveersysteem vergt in de meeste gevallen een aanpassing aan de dempers. VB-Airsuspension levert bij ieder luchtveersysteem de juiste set dempers zodat het voertuig een betere wegligging krijgt en koersvaster wordt. Door de verbeterde wegligging zal de bandenslijtage verminderen.

Betere stabiliteit

Door de unieke constructie van VB-Airsuspension heeft elk luchtveersysteem een geïntegreerde stabilisator. Hierdoor wordt de stabiliteit van het voertuig vergroot, en daarmee bijdraagt aan het veiligheidsgevoel dat de chaffeur dient te hebben bij het rijden in een voertuig.

Meer comfort

Een luchtveersysteem filtert als het ware de oneffenheden uit het wegdek waardoor er minder engerie (trillingen) aan de inzittenden wordt overgedragen. Dit wordt als bijzonder aangenaam ervaren en zorgt voor een minder vermoeid gevoel. Mede daarom gaan steeds meer autofabrikanten over op luchtvering.

Wilt u meer informatie over de VB-FullAir 2C? Neem Contact op.
 

terug naar boven

Volledige luchtvering 4C

Volledig luchtvering voor de achter- én vooras, voor modellen uitgebracht door de autofabrikant ná 2006, met geheel nieuwe electronica. VB-Airsuspension uit het Nederlandse Varsseveld zit niet stil in de ontwikkeling en verbetering van haar luchtveersystemen.

Voor de VB-FullAir, een intergrale luchtvering voor de voor- en achteras, is een nieuwe electronische besturing ontwikkeld, de VB-ASCU-4C (VB-Air Suspension Control Unit- 4 Corner), die het rijniveau van het voertuig automatisch controleert en corrigeert. 4 Corner staat voor 4 hoeken van de auto, dus beide assen, zowel links en rechts. Dit constante controleren en corrigeren (onafhankelijk van de beladingsgraad, in lengte- en dwarsrichting en van de hoogte van het zwaartepunt) zorgt automatisch voor veiliger voertuiggedrag en voor een gereduceerd risico voor de chauffeur, het voertuig en de lading.

Bij stilstand kan de rijhoogte handmatig aangepast worden, waarbij een extreme verlaging van de achterkant van het chassis/laadvloer standaard tot de mogelijkheden van het systeem behoort.

Na jaren van onderzoek en ontwikkeling en het samenvoegen van ervaringen met de verschillende electronische systemen is het VB-ASCU-4C systeem nu productierijp. Dit systeem is volledig compatibel met ABs, ESP en andere besturingssystemen en kan met deze systemen communiceren. Hierdoor is een volledig geïntegreed veiligheidssysteem onstaan.

Autolevel

Met deze functie kan de gebruiker zijn auto horizontaal ten opzichte van de grond zetten, zelfs waneer het voertuig op een oneven oppervlakte is geparkeerd. Met een simpele druk op de knop past het voertuig zichzelf snel en soepel aan en stelt zichzelf waterpas. Oneffenheden tot 130 mm kunnen verholpen worden.

VB-SDLS

in de toekomst zal de optie VB-SDLS (VB-Speed Depending Leveling system), een snelheidsafhankelijke hoogteregelaar, leverbaar zijn. Deze niveauregeling laat het voertuig bij een bepaalde - hogere - snelheid 20-40 mm zakken, waarmee een nog stabieler rijgedrag onstaat. lees meer...

Off-road en Car park

Bij "Off-road" rijden is binnen gelimiteerde snelheden ook een hoger rijniveau mogelijk. Ook het laten zakken bij het inrijden van een pakeergarage / Car park, waar een hele lage rijhoogte noodzakelijk is, behoort tot de mogelijkheden.

De "Hardware" van de VB-FullAir luchtvering bestaat uit een bijzondere veerconstructie die met slechts twee-speciaal voor de nieuwe set ontwikkelde- luchtbalgen een super rijgedrag en rijcomfort realiseert. Samen met de chassisteunen en een Panhard stang (dwars stabillisator alleen bij standaard bladgeveerde voertuigen) is de VB-FullAir luchtvering in feite onderhoudsvrij, eenvoudig en veilig.
In plaats van de gebruikelijke 2 of 4 balg luchtvering, of een zuiver hydraulisch verlagingssysteem, is de VB-

FullAir luchtvering uniek in zijn ontwerp, dat zich uitdrukt in haar eenvoud. Het aantal gebruikte onderdelen is met 30% verminderd: VB-Airsuspension heeft hiermee een nieuwe standaard gezet.
De inbouw kan daarom in enkele uren gebeuren, er zijn geen moeilijke of slecht controleerbare productiemethodes en speciaal gereedschap is tijdens de montage niet nodig. Ingegrepen als snijden,lassen of boren aan het chassis of metaaldelen zijn bij de VB -Luchtvering niet nodig, waardoor de stijfheid en de corrosiebestendigheid van het chassis en de carrosserie niet beïnvloed wordt.

De meeste onderdelen van de VB Luchtvering zijn onderhoudsvrij maar om onnodige bezoeken aan de werkplaats uit te sluiten, adviseert VB-Airsuspension om de VB-FullAir luchtvering tijdens de ( jaarlijkse ) inspectie van uw voertuig visueel te laten controleren.

VB-Airsuspension wil hiermee aangeven dat een licht, commercieel voertuig met een VB-FullAir luchtvering simpel de dagelijkse, zware inzet veilig en zonder problemen aankan.

Wilt u meer informatie over de VB-FullAir 4C? Neem contact op.

 

terug naar boven

VB NivoAir

Speciaal voor de schroefgeveerde lichte bedrijfswagens levert VB-Airsuspension vanaf eind 2005 een volautomatisch achteras luchtvering genaamd VB-NivoAir.

De VB-NivoAir zorgt ervoor dat de achterzijde van het voertuig een constante rijhoogte behoudt onafhankelijk van de beladingtoestand. Tevens biedt de VB-NivoAir- zoals elk volledig luchtveersysteem van VB-Airsuspension - een verhoogd rijcomfort en een stabieler rijgedrag ( met name bij beladen voertuigen), waardoor het voertuig zich veiliger gedraagt.

Het verlagen van uw voertuig is met de VB-NivoAir vrij eenvoudig en hiervoor hoeven geen extra kosten gemaakt te worden ( mits aangegeven tijdens de montage). U rijdt dus met een "verlaagde auto" zonder op comfort in te leveren. Daarnaast kunt u uw voertuig zonder problemen toch nog maximaal beladen.
De VB-NivoAir wordt als complete set geleverd. De montage geschiedt zonder lassen, zagen,slijpen of boren in of aan het voertuigen en neemt ca. drie uur in beslag.

Wilt u meer weten over de VB-NivoAir? Neem contact op.
 

terug naar boven
  Copyright © 2000-2011 Mobiel Autoaanpassingen, All rights reserved
  Powered by www.win4u.net
Mobiel Autoaanpassingen BV
Weijpoort 37a
2415 BW Nieuwerbrug
T. 0348 68 85 86
F. 0348 46 76 34

E. info@mobiel-autoaanpassingen.nl